Handels- og abonnementsbetingelser
Vær opmærksom på at vi både sælger varer og abonnement, betingelserne for abonnement finder du længere nede i disse betingelser.
Priser og betaling
Synvital.dk netbutikken tager imod betaling med dankort, Visa, Mastercard og MobilePay.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Alle varer er angivet med pris inklusive moms. I indkøbskurven kan du se den samlede pris inklusive moms. Betalingsbetingelser er angivet i indkøbskurven afhængig af den valgte betalingsmetode.
Synvital.dk trækker først din betaling når varen er afsendt.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@medivit.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk at du ikke betaler fragtomkostninger ved køb på synvital.dk. Det beløb, der returneres hvis du delvist fortryder dit køb, er altså det beløb, som du betalte for den eller de pågældende varer.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
1) Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
2) Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.
Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Medivit ApS
Rosenkæret 11 B
2860 Søborg
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og, mod forudgående aftale, aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Levering
Vi bruger PostNORD til at sende din ordre. Leveringstiden er 1 arbejdsdag; hvis du ikke har modtaget din ordre inden for 3 arbejdsdage, skal du kontakte vores kundeservice via e-mail eller telefon.
Du kan vælge at få din pakke tilsendt til din hjemmeadresse, en alternativ adresse som fx din arbejdsplads, eller du kan vælge et udleveringssted når du bestiller din vare.
Alle ordrer sendes fragtfrit.
Reklamation
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til
Medivit ApS
Rosenkæret 11 B
2860 Søborg
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Særligt for abonnement
Hvis du vælger at abonnere på et produkt, sendes det direkte til dig som en pakke med PostNORD. Hvis du ikke er hjemme på tidspunktet for afleveringen, skal du hente din pakke i den postbutik, som PostNORD giver dig besked om pr. sms.
Fortrydelsesret på abonnementet
Når du køber et abonnement, har du 14 dages fortrydelsesret fra du har modtaget din første levering – reglerne for fortrydelse finder du i handelsbetingelserne ovenfor, under afsnittet om Fortrydelsesret.
Bindingsperiode
Du har ingen binding og kan opsige dit abonnement når som helst.
Prisjustering
Vi forbeholder os ret til årligt at regulere prisen for abonnementet i henhold til forbrugerprisindekset, uden forudgående varsling.
Hvis der er noget galt med abonnementet
Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet, kan du kontakte os på telefon 57 82 03 05 eller info@medivit.dk.
Da vi kun sælger varer på abonnement, gælder samme regler om reklamation som er beskrevet ovenfor under afsnittet Reklamation.
Levering
Se venligst afsnittet om REKLAMATION.
Træk på dit kort
Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort.
Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, medmindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.
Politik til beskyttelse af personlige oplysninger
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Pharmovital ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.synvital.dk er Pharmovital ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@medivit.dk
Om Medivit ApS
Medivit ApS blev stiftet i 2002 for at udvikle og producere kosttilskud til øjnene. I dag er Medivit ApS en del af Pharmovital ApS.
Juridisk navn: Pharmovital ApS
Medivit ApS, Rosenkæret 11B, 2860 Søborg, e-mail: info@medivit.dk, telefon: 57 82 03 05.
CVR: 27206506
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Medivits kundeservice på telefon 57 82 03 05 eller e-mail info@medivit.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Standard fortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Medivit ApS
Rosenkæret 11 B
2860 Søborg
E-mail: info@medivit.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
_____________________________________________________
Bestilt den:____________ _Modtaget den:_____________
Forbrugerens navn:_________________________________
Forbrugerens adresse:______________________________
Forbrugerens underskrift:_______________ Dato:______
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir).
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 31-03-2022.